6 porad dla zajętych

03 października 2017, 13:43

Czas, czas, czas... Goni nas! Co zrobić, aby rozciągnąć dobę?
6 porad dla zajętych

1. Spisz wszystkie mniej lub bardziej angażujące sprawy

Spisz je, a następnie podziel je na te, które są naprawdę ważne. Pamiętaj, że w pierwszej kolejności powinieneś wykonywać te NAJWAŻNIEJSZE, a nie te które wywołują najwięcej emocji.

2. Zweryfikuj swoją listę zadań

Zastanów się, czy to co robisz przybliża Cię do Twojego celu. Jeśli nie - pozbądź się ich bez wyrzutów sumienia.

3. Znajdź czas na refleksję

Zastanów się jakie są Twoje cele i w jakim czasie chciałbyś je zrealizować. Stwórz listę - i włóż do notesu - będzie ona dla Ciebie punktem odniesienia i w chwilach zwątpienia nada kierunek Twoim działaniom.

4. Korzystaj z dostępnych narzędzi

Wykorzystuj aplikacje online do zarządzania projektami i planem Twojego dnia. Dzięki zapanujesz nad codziennymi listami zadań.

5. Naucz się korzystać z macierzy Eisenhowera

Zwróć uwagę, którym zajęciom poświęcasz najwięcej energii i podziel je wg schematu: a) ważne i pilne, b) ważne i niepilne, c) nieważne i pilne, d) nieważne i niepilne. Spróbuj tak wykonywać zadania by wykonać sprawy ważne, zanim staną się pilne. To pomoże zachować Ci spokój i zmniejszy poziom Twojego stresu.

6. Określ rezultat i czas potrzebny do jego osiągnięcia

Zanim zaczniesz jakiekolwiek działanie upewnij się, że wiesz ile czasu chcesz na niego przeznaczyć. Odpowiedz sobie, po czym poznasz, że cel został osiągnięty.

wgarniturach

Autor artykułuRedakcja portalu03 października 2017, 13:43

Redakcja portalu

Daniel Gatner

Kamila Sowa

Monika Nowotarska